سئو و نکات مهم آن

سئو و نکات مهم آن

سئو وبسایت و نکات مهم آن

سئو چیست ؟

قبل از اینکه به نکات مهم سئو بپردازیم، لازم است بدانیم که اصلا سئو چیست و قرار است با چه چیزی آشنا شویم. SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنی بهینه‌سازی موتور جستجو است که ما آن را به اسم سئو می‌شناسیم. SEO یا سئو در واقع بهبود، بهینه سازی و ارتقای یک وبسایت به گونه‌ای است که تعداد بازدید‌کنندگان دریافتی آن از موتورهای جستجو، افزایش یابد. این افزایش تعداد بازدید‌کنندگان، اساسا با رتبه آن وبسایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو رابطه مستقیم دارد.

” به بیان ساده‌تر، افراد وبسایت ایجاد می‌کنند که کاربر هدف جذب کنند. “

این کاربران هدف در نهایت به مشتریان و خریداران محصولات یا خدمات وبسایت‌ شما تبدیل می‌شوند. اما آیا کاربران بر روی وبسایتی که در صفحه چهارم به بعد موتورهای جستجو قرار دارد کلیک می‌کنند؟ روشن است که میزان بازدید از وبسایتی که در صفحه چهارم و هفتم قرار دارد به هیچ وجه قابل مقایسه با وبسایت‌های صفحات اول و دوم نیست. این بهبود وضعیت وبسایت و ارتقای رتبه آن به صفحات نخست را سئو می‌نامند.

پس با توجه به این توصیفات سئو یکی از اصلی ترین بخش ها و بشدت حساس ترین قسمت داشتن یک وبسایت می باشد.

حال این بهینه سازی و افزایش رتبه وبسایت بخش ها و نکات مختلفی را شامل می شود به طور مثال : از کلماتی که در نوشتن محتوای وبسایتتان استفاده می‌کنید گرفته تا چگونگی برخورد وبسایت‌های دیگر با وبسایت شما، در سئو و بهینه‌سازی وبسایت شما تعیین‌کننده هستند.

 

نکات کلیدی و مهم در سئو وبسایت

• داشتن استراتژی مناسب : داشتن یک استراتژی موفق برای بهبود سئو باعث می‌شود،شما بازدید آنلاین بیشتر، مشتری بیشتر و در نتیجه سودآوری بیشتری داشته باشید. برای انجام این کار باید روی بهینه سازی وبسایت خود کار کنید تا موتورهای جستجو وبسایت شما را ارزشمند دانسته و آن را در نتایج بالای صفحه گوگل به کاربران نشان می دهد.

• محتوای بهینه و با کیفیت : یکی از مهم ترین راهکارها برای بهبود سئو وبسایت، نوشتن محتوای با کیفیت است. محتوای با کیفیت هسته اصلی موفقیت سئو است.

به این مساله توجه داشته باشید که موتورهای جست و جو به راحتی می توانند مطالب کپی شده را تشخیص داده و وبسایت شما را به خاطر کپی مطالب مجازات کنند.

محتوا را به قطعات کوتاه تقسیم کنید و از نوشتن یک متن طولانی و یکپارچه خودداری کنید. برای این منظور می توانید از هدینگ ها و زیر عنوان استفاده کنید.

• کلمه کلیدی مناسب و قوی : فاکتور مهم و موثر دیگر بر بهبود سئو وبسایت، انتخاب کلمه کلیدی مناسب و موثر است. شما باید بدانید که کاربران شما بیشتر چه کلمات و عباراتی را جست و جو کرده و به دنبال چه چیزی هستند؟ سپس محتوای خود را بر اساس آن کلمات کلیدی بهینه کنید.

کلمه کلیدی به موتورهای جست و جو می‌گوید که صفحه و محتوای شما درباره چیست تا آن را در نتایج جست و جوهای مرتبط نیز به کاربران نمایش دهد. همچنین علاوه بر داشتن کلمه کلیدی اصلی برای یک صفحه، داشتن کلمه کلیدی دوم نیز می‌تواند مفید باشد.

• افزایش سرعت وبسایت : سرعت وبسایت یکی از فاکتور هایی است که توسط الگوریتم گوگل برای رتبه بندی آن وبسایت استفاده می شود، مهم نیست که رتبه ی وبسایت شما چقدر بالاست یا طرح وبسایت شما چقدر جذاب است، اگر کاربران هدف شما برای لود شدن وبسایت شما خیلی معطل شوند، علاقه ی خود را از دست خواهند داد.

سرعت لود صفحات وبسایت، سرعت لود محتوای وبسایت را تعیین می کند. بنابراین، اگر می خواهید پتانسیل کامل را از وبسایت داشته باشید باید روی سرعت وبسایت هم کار کنید.

• سئو داخلی : راهکار مهم دیگر برای ارتقای سئو وبسایت، استفاده از سئو داخلی است. سئوی داخلی مربوط به محتوای نگارش شده متن است. محتوا فقط نباید با کیفیت باشد، بلکه باید برای موتورهای جست و جو نیز بهینه شده باشد.

 

اصلی ترین نکات سئو داخلی :

1. یک کلمه کلیدی اصلی و 3 یا 4 کلمه کلیدی فرعی انتخاب کنید.

2. کلمه کلیدی اصلی را در آدرس اینترنتی آن صفحه قرار دهید.

3. اطمینان حاصل کنید که تگ عنوان، توضیحات متا و هدینگ H1 شامل کلمه کلیدی اصلی باشد.

4. محتوای شما حداقل یک تصویر داشته باشد.

5. از لینک سازی داخلی استفاده کنید.

6. عنوانی که برای موضوع انتخاب می‌کنید باید جذاب و گیرا باشد.

 

• سازگار بودن وبسایت با تلفن همراه : این روزها بیش از کامپیوترها و لپ تاپ‌ها از تلفن‌های همراه برای ورود به اینترنت استفاده می‌شود. گوگل با درک این موضوع اعلام کرده است که سازگاری وبسایت‌ها با تلفن‌ های همراه یکی از عوامل مهم برای تعیین جایگاه وبسایت و بهبود سئوی آن است.

طراحی سایت شما باید به گونه‌ای باشد که در زمان باز کردن آن در صفحه کامپیوتر، لپ تاپ و تلفن همراه وبسایت دچار به هم خوردگی نشود، تمامی مطالب به وضوح نمایش داده شده و دکمه‌هایی که کاربر باید روی آن‌ها کلیک کند به راحتی هم در تلفن همراه و هم در کامپیوتر قابل استفاده باشد. همچنین فونت‌ها باید به گونه‌ای باشند که در نمایشگرهای کوچک مانند تلفن همراه نیز به خوبی قابل خواندن باشند.

• استفاده از شبکه های مجازی : اگر چه فعالیت در شبکه‌ها‎ی اجتماعی بطور مستقیم موجب سئو نمی‎شود، اما به شکل غیر مستقیم روش مناسبی برای ارتقا رتبه وبسایت به شمار می‎رود به طور مثال :

شبکه‌ها‎ی اجتماعی مکان مناسبی برای معرفی وبسایت‌ها‎ می‎باشند. از طریق به اشتراک گذاری لینک مطالب می‎توان بازدیدکنندگان زیادی را به سمت وبسایت انتقال داد.

در شبکه‌ها‎ی اجتماعی می‎توان محصولات و فعالیت خود را برای کاربران شرح داد تا از این طریق آنها را با کسب و کار خود آشنا کنید.

ساخت صفحات به نام وبسایت خود در شبکه‌ ها‎ی اجتماعی، موجب دیده شدن بیشتر و در نتیجه افزایش بازدید کنندگان خواهد شد.

بارگذاری پست‌ها‎ و مطالبی متناسب با زمینه فعالیت وبسایت، به معنای معرفی وبسایت برای کاربران شبکه ‌ها‎ی اجتماعی می ‎باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *