چک لیست طراحی وبسایت


چک لیست طراحی وبسایت 

با توجه به گسترش تکنولوژی و راه های فروش آنلاین و افزایش اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها قطعا داشتن وبسایت یکی از الزامات کسب و کار شماست.
اگر شما هم به دنبال راه اندازی وبسایت کسب و کار خود هستید ، این چک لیست طراحی سایت قطعاً می‌تواند برای شما مفید باشد.
در حقیقت این چک لیست طراحی سایت ، یک لیست ساده اما مهم و کاربردی از اصلی ترین نکات طراحی یک سایت می باشد که عملکردی عالی را برای کسب و کار آنلاین شما به همراه می‌آورد.
امروزه اکثریت افراد فکر می کنند که فقط داشتن یک وبسایت می تواند به افزایش فروش آنلاین کسب و کار کمک بکند.
در حالی که بحث داشتن یک فروشگاه آنلاین ( وبسایت ) بسیار بحث مهم و پیچیده ای است.


چک لیست طراحی وبسایت چه کمکی به شما می کند ؟

شرکت های بزرگ و مطمئن در زمینه طراحی وبسایت با توجه به تجربه های خود در اکثریت پروژه ها به مشتریان خود مشاوره می دهند و سعی می کنند تا آن ها رو با نکات اصلی داشتن یک فروشگاه عالی آشنا بکنند و با صحبت با آن ها امکانات مناسب و کلیدی مورد نیاز مشتری را شناسایی و به ترتیب اهمیت و الویت آن ها برنامه ریزی بکنند.
چک لیست طراحی وبسایت در اصل به شما کمک می کنند تا روند طراحی وبسایت شما دقیق تر و ساده تر پیش برود و تمام مسیر طراحی وبسایت فروشگاه برای شما شفاف شود.
مواردی مانند امکانات صفحه اصلی ، ماژول های پیشرفته ، منوی وبسایت ، پنل مدیریت در تمام وبسایت ها مشترک نیستند و بر اساس خواست مشتری طراحی می شوند پس بر این اساس داشتن یک چک لیست مناسب می تواند به شما در تمامی مراحل ساخت یک فروشگاه کمک فراوانی بکند.


چک لیست طراحی وبسایت :

مراحل پیش از ساخت وبسایت

• انتخاب سرویس میزبانی ( هاست ) و آدرس دامنه مناسب :

دامنه : دامنه یا دامین (Domain) در واقع نام و آدرسی است که وبسایت شما از طریق آن قابل دسترسی خواهد بود.

به طور کلی دامنه از دو قسمت آدرس ( نام ) و پسوند تشکیل شده است.

سرویس میزبانی : یا همان هاست می باشد که به زبان ساده تر به فضایی که اطلاعات سایت شما بر روی آن قرار می گیرد می گویند. این اطلاعات می تواند شامل صفحات وبسایت ، عکس ها ، فایل های حاوی کد وبسایت شما یا همان سورس ها باشند.

• شرح امکانات مورد نیاز در وبسایت :

همانطور که پیش تر گفتیم امکانات و ماژول های هر وبسایت متفاوت و بر اساس نوع کاربرد و متناسب با کسب و کار شما مشخص می شود پس برای تشخیص امکانات مناسب و مورد نیاز باید به نکات زیر توجه بکنید :

کاربری وبسایت شما چیست ؟

سایت شخصی / شرکتی – تجاری / اداری / فروشگاهی / خبری / اقتصادی / بلاگ آموزشی / تکنولوژی و it / ورزشی / آموزشگاه / مدرسه / پزشکی و پزشکان / کلینیک و درمانگاه / املاک / وکالت / صرافی / ساختمانی / رستوران و کافی شاپ / گردشگری و هتل / سلامت و سبک زندگی / زیبایی آرایشی / هنری / تفریحی-سرگرمی / موسیقی و فیلم / دانلودی / خودرو / چندمنظوره / سایر…

• طراحی ظاهر و راه اندازی :

برای اینکه طراح وبسایت شما بتواند درک صحیح و کاملی از خواسته شما داشته باشد بهتر است که در مرحله اول شما سایت های مشابه کسب و کار خود را که مورد پسند شما است را معرفی بکنید و در این صورت طراح با سلیقه شما آشنا می شود و این در روند طراحی ظاهر و تِم کلی سایت و بیان آنچه شما می خواهید کمک بسزایی خواهد داشت.

• تولید محتوا ، محصولات و خدمات :

یکی از اصلی ترین نکات مهم در داشتن یک وبسایت عالی و قدرتمند در کسب و کار تولید محتوای مناسب و اصولی می باشد.

صرفا تولید محتوا همه چیز نیست ولی یکی از فاکتورهای مهم و ارزشمند در داشتن یک وبسایت می باشد.

پس با این توصیفات در مراحل پایانی شما می بایست محتوا و محصولات و خدمات مجموعه خود را بر روی وبسایت قرار دهید تا کاربران شما بتوانند به راحتی در وبسایت شما گردش و از محصولات و محتوای شما بهره مند شوند.

 

• سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو :

مرحله آخر در چک لیست طراحی وبسایت سئو و بهینه سازی وبسایت برای معرفی به موتورهای جستجو می باشد.

شاید شما هم جزو افرادی باشید که با معنی و مفهوم عبارت سئو آشنایی نداشته باشید، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله سئو و نکات مهم آن می باشد که یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش های داشتن یک وبسایت است.

موتورهای جستجو یکی از بزرگ ترین راه های آشنایی کاربران هدف با وبسایت شما می باشد پس به همین خاطر باید تمرکز بیشتری روی این قسمت قرار بگیرد تا موفقیت نهایی در داشتن یک فروشگاه آنلاین کسب شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *